Mormorsruteduken Sommarlycka

Ibland är det enkla, det finaste, Längtan efter att virka mormorsrutor kommer över mig då och då. De är enkla att göra, är hemtrevliga och de väcker barndomsminnen till liv. Jag minns hur fascinerad jag var som barn av de färgglada plädar av mormorsrutor som både mormor och farmor tillverkade av restgarner.

Beskrivningar på mormorsrutor och olika sätt att virka ihop dem på finns det nog hur många som helst. Jag har en variant som jag gillar och många gör nog på liknande vis. Men, eftersom intresset har varit så stort för en beskrivning (så glad för alla snälla kommentarer om min duk), så har jag försökt skriva ned hur jag har gjort just den här duken, som jag har gett namnet Sommarlycka. Den är gjord i Scheepjes Catona som finns i så många underbara nyanser, och ni hittar dessa hos Favoritgarner.se

Mormorsruteduk ”Sommarlycka”

IMG_1307

 

2 reaktioner till “Mormorsruteduken Sommarlycka”

Kommentera